Tuesday, November 29, 2011

Title pon blur nak tulis.. Huh.

"8. Write in a journal. Writing in a journal helps you sort out and make sense of whatever it is that you’re feeling. If you feel stressed, angry, sad, or confused, write it down and get it out in front of you. It’s a great way to empty out all the negative feelings and thoughts."

Perkara 8 dari article yang aku ambil dari 
http://www.lifeoptimizer.org/2011/11/22/find-balance-and-serenity-after-a-productive-day/
 membuatkan aku terus menulis dalam blog. Mungkin setiap insan yang memiliki blog menulis untuk pelbagai tujuan. tetapi aku menulis untuk kepuasan diri aku sahaja. Thats wahy selalu yang sedih dan stress je masuk. Heheh. Bukan la takder benda hepi lansung. Just jarang aku nak highlight jer.

Oh ya, lagi sebulan setengah Final Exam UIAM akan berlansung. Entah kenapa aku tak rasa akan bleh counter this sem punya subject. Too many things to do. Macam orang hilang arah dah ni. Aku yang sibuk atau aku yang menyibuk? Aku pon tak sure.

Susah juga aku sendiri nak paham diri aku.. Haha. Mungkin aku jarang berkongsi sepenuhnya apa yang aku fikirkan dgn orang lain. Kalau share pon skit jer.. Tak pernah cerita habis. Kenapa yer? Tak kan nak buat orang lain terbeban [ulak kan? Kita jer terbeban dah la.. Itu pendapat aku la..

Bila aku stress, aku mmg tak dapat focus. Kekadang senyum sorang2, kekadang diam sorang2. Selalunya akan terus tidur, mmg la tidur hilang stress.. hilang stress masa tidur jer lah.. lepas bangun sama jer.. Banyak betul urusan2 aku yang tertunggak. banyak giler.. Kalau sebut satu persatu nanti ada plak yang akan bertanya itu ini.. Jadinya sebut on the way semua benda.. Hahaha.. Tipu sket2 nak diamkan mulut orang.. wakaka.

Berbalik kepada stress.. Hahha.. Kebiasaan org stress sebab apa yer? Aku rasa aku nak list down lah.. Yang aku rasa aku termasuk sekali.. ahaha
  • Financial- Ini pon ya jugak.. Org maybe tak nampak. Tapi aku mmg terasa hal nie.. 
  • Study _ tepat sekali. ada subject dpt catch up tapi tak sempat study. yang tak sempat catch up, study pon tak masuk apa2 gak.. guane nieh?
  • Relationship - Simpan sorang sudey..
  • Family - Yang ni pon kena simpan sorang2 jugak.
  • Society - Tak larat dah nak jawab tugasan2 ni sebenarnya.
  • Uniform Body - Dah habis fasa awal. fasa akhir lagi berat.
  • Personal - ini paling best, nak jaga stamina, BMI ideal, maskulin, etc.. pening kot.
Itu mungkin pasal aku.. Pasal orang lain masih belum tahu..
Kalau kena mcm ni mmg penat.. kena gagahkan jugak kan...





Kalau la aku kuat seperti pemuda ini.. Alangkah bagus.. Tak la stress.. Buat je semua kerja.. kan kan kan...

Doakan aku dpt seseorang yang seperti dalam puisi ini yer.. Ameen.

No comments:

Post a Comment

Share something orait..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...